Optymalizacja Procesów

Kompleksowa optymalizacja organizacji procesów pracy przeprowadzona w 4 etapach

Analiza stanu obecnego obejmuje identyfikację
  • realizowanych czynności i zadań przez pracowników,
  • czasu realizacji czynności w przeliczeniu na FTE,
  • narzędzi i innych istotnych elementów związanych z realizacją czynności,
  • punktów kontrolnych,
  • nieefektywności w realizowanych czynnościach i procesach,
  • ocenę pracowników wg określonych kryteriów.
Zaprojektowanie stanu docelowego obejmuje
  • pogrupowanie czynności w procesy wraz z określeniem czasu ich realizacji,
  • przygotowanie zakresów czynności dla pracowników dostosowanych do ich umiejętności i kwalifikacji zawodowych,
  • wskazanie punktów kontrolnych w procesach i przypisanie odpowiedzialności do pracowników za ich realizację,
  • opisanie koniecznych zmian w istniejących procedurach lub opracowanie nowych procedur, instrukcji,
  • rekomendacje co do wdrożenia narzędzi wspomagających realizację procesów, m.in. obieg dokumentów,  
  • przygotowanie harmonogramu wdrożenia zmiany, w tym: zaplanowanie komunikacji z pracownikami,
  • określenie mierników efektywności w procesach.
Wdrożenie zaprojektowanego rozwiązania
  • wsparcie kadry zarządzającej w przeprowadzeniu zmiany (sesje coachingowe, przygotowanie materiałów informacyjnych z zakresu zmiany),
  • przeprowadzenie szkoleń miękkich zakresu zmiany,
  • przygotowanie narzędzi do monitorowania postępów prac wdrożeniowych,
  • bieżące korygowanie przyjętych rozwiązań stosownie do zaistniałych okoliczności,
  • wsparcie we wdrożeniu narzędzi wspomagających realizację procesów.
Analiza powdrożeniowa
  • ocena efektywności wdrożonych zmian w stosunku do analizy stanu obecnego w poparciu o analogiczne kryteria,
  • identyfikacja nieefektywności i ich eliminacja,
  • wskazanie dalszych możliwości usprawnień.