Warsztaty i Szkolenia
Praca z zespołem w aspekcie wdrożenia zmiany
Cele
Dla kogo
Korzyści z udziału
Zespół po warsztatach:
- będzie znał proces akceptacji zmiany i konsekwencje wynikające z kolejnych etapów wdrożenia nowych rozwiązań w organizacji,
- będzie potrafił identyfikować czynniki wpływające na nieefektywną realizację zmiany
- będzie rozumiał czynniki niezbędne do prawidłowego przebiegu procesu zmiany,
- będzie posiadał niezbędną wiedzę w zakresie współpracy, komunikacji, zaufania i odpowiedzialności, które są niezbędne w procesie zmiany,
- uczestnicy warsztatów będą posiadali odpowiednią wiedzę na temat pozostałych członków zespołu, która pozwoli na efektywną współpracę i komunikację, ale także swój udział i rolę w procesie zmiany.
Co nas wyróżnia:
- warsztaty dostosowane do indywidualnych potrzeb Klienta, skrojone na miarę oczekiwań i realizujące wcześniej zdiagnozowane i określone założenia,
- program warsztatów przygotowany w formie planu, a rzeczywisty ich przebieg jest na bieżąco modyfikowany i dostosowywany do potrzeb i konkretnych oczekiwań i możliwości uczestników w danej chwili,
- warsztaty odbywają się głównie w formie ćwiczeń praktycznych, trener jest jedynie moderatorem, a uczestnicy sami podsumowują, wyciągają wnioski i komentują zaistniałe sytuacje co sprawia, że wypracowane rozwiązania są dziełem zespołu, a nie opierają się na tym co trener zaproponował czy pokazał w teorii,
- praca w zespole na rzeczywistych przypadkach pozwala wypracować indywidualne, konkretne i gotowe do wdrożenia rozwiązania,
- praca w zespole nad jednym celem daje dużo większe rezultaty niż indywidualna praca z liderem czy poszczególnymi osobami w zespole,
- warsztaty prowadzone przez trenera, który posiada doświadczenie praktyczne w zarządzaniu zespołami, zarządzaniu zmianą i który swoją wiedzę w tym temacie zdobywał poprzez budowanie zintegrowanych zespołów, wdrażanie zmian w organizacjach z uwzględnieniem aspektu zasobów ludzkich jako głównego czynnika niezbędnego do wprowadzenia zmiany lub realizacji określonych celów w organizacji oraz doświadczenie coachingowe.
Program
- Poznajemy siebie
- Współpraca i zaufanie
- Komunikacja
- Zaangażowanie i odpowiedzialność
- Czym jest zmiana
- Wartości w zespole
- Dbałość o wyniki
- Plan działania
Praca z zespołem dysfunkcyjnym z elementami coachingu zespołowego
Cele
Celem warsztatów jest zdiagnozowanie dysfunkcji, która sprawia, że zespół nie osiąga zamierzonych efektów swoich działań oraz wypracowanie rozwiązań i metod, które ukierunkują pracowników na wspólną realizację postawionych zadań.
Dla kogo
Warsztaty przeznaczone są dla zespołów, które pomimo odpowiednio „dobranych czynników” nie osiągają założonych celów. Niejednokrotnie są to zespoły, w których pracują wysoko wykwalifikowani i zmotywowani pracownicy z wieloletnim doświadczeniem posiadający odpowiednie zasoby, narzędzia oraz jasno określony cel, w których komunikacja wydaje się być bez zarzutu, a lider zespołu ma odpowiednie kompetencje i doświadczenie.
Korzyści z udziału
Po szkoleniu będziesz wiedział:
- będzie posiadał informację na temat czynników, które w tym konkretnym zespole sprawiają trudności w realizacji zamierzonych celów
- będzie potrafił w przyszłości identyfikować czynniki wpływające na nieefektywne działania w realizacji zamierzonych celów,
- będzie posiadał niezbędną wiedzę w zakresie współpracy, komunikacji, zaufania i odpowiedzialności, które stanowią elementarne podstawy funkcjonowania zespołów oraz wypracuje wspólne wartości, które będą podstawą w realizacji czekających na zespół wyzwań,
- uczestnicy warsztatów będą posiadali odpowiednią wiedzę na temat pozostałych członków zespołu, która pozwoli na efektywną współpracę i komunikację.
Co nas wyróżnia:
- warsztaty dostosowane do indywidualnych potrzeb Klienta, skrojone na miarę oczekiwań i realizujące wcześniej zdiagnozowane i określone założenia,
- program warsztatów przygotowany w formie planu, a rzeczywisty ich przebieg jest na bieżąco modyfikowany i dostosowywany do potrzeb i konkretnych oczekiwań i możliwości uczestników w danej chwili,
- warsztaty odbywają się głównie w formie ćwiczeń praktycznych, trener jest jedynie moderatorem, a uczestnicy sami podsumowują, wyciągają wnioski i komentują zaistniałe sytuacje co sprawia, że wypracowane rozwiązania są dziełem zespołu, a nie opierają się na tym co trener zaproponował czy pokazał w teorii,
- praca w zespole na rzeczywistych przypadkach pozwala wypracować indywidualne, konkretne i gotowe do wdrożenia rozwiązania,
- praca w zespole nad jednym celem daje dużo większe rezultaty niż indywidualna praca z liderem czy poszczególnymi osobami w zespole,
- warsztaty prowadzone przez trenera, który posiada doświadczenie praktyczne w zarządzaniu zespołami,
- zarządzaniu zmianą i który swoją wiedzę w tym temacie zdobywał poprzez budowanie zintegrowanych zespołów, wdrażanie zmian w organizacjach z uwzględnieniem aspektu zasobów ludzkich jako głównego czynnika niezbędnego do wprowadzenia zmiany lub realizacji określonych celów w organizacji oraz doświadczenie coachingowe.
Program
- Poznajemy siebie
- Współpraca i zaufanie
- Komunikacja
- Konflikt
- Zaangażowanie
- Odpowiedzialność za rezultat
- Wartości w zespole
- Plan działania
Ludzie – kapitał ludzki kluczem do sukcesu
Cele
Celem szkolenia jest przygotowanie liderów do pełnienia funkcji zarządczych w organizacji, w oparciu o kluczowy czynnik sukcesu – zasoby ludzkie jakie posiada organizacja. Podczas dwóch dni szkoleniowych uczestnicy będą mieli możliwość pracy nad istotnymi czynnikami, które są kluczowe do budowania relacji z pracownikami – podstawowym elementem sukcesu sprawnego lidera.
Dla kogo
Szkolenie kierujemy do liderów, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w zarzadzaniu zespołem, a także dla liderów z dłuższym stażem, którzy pragną zgłębić i usystematyzować swoją wiedzą oraz nabyć praktyczne umiejętności w pracy z ludźmi oraz budowania relacji w zespołach.
Korzyści z udziału
Uczestnik po szkoleniu:
- będzie posiadał niezbędną wiedzę w zakresie współpracy, komunikacji, zaufania i odpowiedzialności, które są niezbędne w pracy lidera oraz wiedzę w jaki sposób poprzez komunikację i współpracę skutecznie zarządzać zespołem,
- będzie posiadał odpowiednią wiedzę na temat w jaki sposób wydobywać zasoby z zespołu, niezbędne do realizacji celów,
- będzie potrafił indywidualnie podejść do prawnika, aby zapewnić mu możliwość indywidualnego rozwoju, a jednocześnie zmotywować do zaangażowania w pracę na rzecz organizacji,
- będzie posiadał informację na temat czynników, które mogą być utrudnieniem w realizacji zamierzonych celów przez zespół,
- będzie potrafił skutecznie komunikować się z pracownikami.
Co nas wyróżnia:
- szkolenie dostosowane jest do indywidualnych potrzeb Klienta, skrojone na miarę oczekiwań
i realizujące wcześniej zdiagnozowane i określone założenia, - program szkolenia przygotowany jest w formie planu, a rzeczywisty jego przebieg na bieżąco jest modyfikowany i dostosowywany do potrzeb i konkretnych oczekiwań oraz możliwości uczestników w danej chwili,
- szkolenie odbywa się głównie w formie ćwiczeń praktycznych, trener jest jedynie moderatorem, a uczestnicy sami podsumowują, wyciągają wnioski i komentują zaistniałe sytuacje co sprawia, że wypracowane rozwiązania i konkluzje są dziełem zespołu, a nie opierają się na tym co trener zaproponował czy pokazał w teorii,
- praca odbywa się na rzeczywistych przypadkach co pozwala wypracować indywidualne, konkretne i gotowe do wdrożenia rozwiązania,
- warsztaty prowadzone przez trenera, który posiada doświadczenie praktyczne w zarządzaniu zespołami, zarządzaniu zmianą i tworzeniu strategii komunikacji, który swoje doświadczenie w tym temacie zdobywał
- pracując na różnych szczeblach zarządczych organizacji liczącej ponad 10 tys. pracowników, który w trakcie prowadzonych zmian w organizacji budował zintegrowane zespoły i z powodzeniem wdrażał zmiany.
Program
- Poznajemy siebie
- Style zachowań
- Style komunikacji
- Model funkcjonowania każdego z nas
- Dobór osób do zespołu i role w zespole
- Poznajemy pracowników
- Akceptacja odmienności
- Model góry lodowej
- Struktura zespołu
- Fazy rozwoju zespołu
- Płaszczyzna porozumienia
- Współtworzenie relacji
- Jestem liderem
- Komunikacja i współpraca
- Co zależy ode mnie
- Koncentracja na zasobach zespołu – zarządzanie potencjałem
- Dlaczego ludzie są dla lidera a nie lider dla ludzi?
- Odpowiedzialność za zespół
- Cel – efekt – plan
Zarządzanie zespołem – jestem liderem
Cele
Celem szkolenia jest przygotowanie liderów do pełnienia funkcji zarządczych w organizacji, a także nabycie przez nich wiedzy i potrzebnych umiejętności niezbędnych do realizacji zadań i wyzwań jakie są przed nimi stawiane. Podczas dwóch dni szkoleniowych uczestnicy będą mieli
możliwość pracy nad rolą i wizerunkiem lidera oraz zdobycia informacji jak skutecznie pracować z zespołem, jak radzić sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych oraz w jaki sposób budować zintegrowane zespoły, które z powodzeniem realizują swoje cele.
Dla kogo
Szkolenie kierujemy do liderów, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w zarzadzaniu zespołem, a także dla liderów z dłuższym stażem, którzy pragną zgłębić i usystematyzować swoją wiedzą oraz nabyć praktyczne umiejętności w zakresie szeroko pojętego zarządzania zasobami ludzkimi
Korzyści z udziału
Uczestnik po szkoleniu:
- będzie posiadał niezbędną wiedzę w zakresie współpracy, komunikacji, zaufania i odpowiedzialności, które są niezbędne w pracy lidera oraz wiedzę w jaki sposób poprzez komunikację i współpracę skutecznie zarządzać zespołem,
- będzie posiadał odpowiednią wiedzę na temat wizerunku, roli oraz zadań lidera w aspekcie pełnionych przez niego funkcji związanych z zarządzaniem zespołem ludzkim /planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrolowanie/,
- będzie posiadał informację na temat czynników, które mogą być utrudnieniem w realizacji zamierzonych celów przez zespół,
- będzie potrafił w przyszłości identyfikować czynniki wpływające na nieefektywne działania w realizacji zamierzonych celów,
- będzie potrafił skutecznie komunikować się z pracownikam
Co nas wyróżnia:
- szkolenie dostosowane jest do indywidualnych potrzeb Klienta, skrojone na miarę oczekiwań i realizujące wcześniej zdiagnozowane i określone założenia,
- program szkolenia przygotowany jest w formie planu, a rzeczywisty jego przebieg na bieżąco jest modyfikowany i dostosowywany do potrzeb i konkretnych oczekiwań oraz możliwości uczestników w danej chwili,
- szkolenie odbywa się głównie w formie ćwiczeń praktycznych, trener jest jedynie moderatorem, a uczestnicy sami podsumowują, wyciągają wnioski i komentują zaistniałe sytuacje co sprawia, że wypracowane rozwiązania i konkluzje są dziełem zespołu, a nie opierają się na tym co trener zaproponował czy pokazał w teorii,
- praca odbywa się na rzeczywistych przypadkach co pozwala wypracować indywidualne, konkretne i gotowe do wdrożenia rozwiązania,
- warsztaty prowadzone przez trenera, który posiada doświadczenie praktyczne w zarządzaniu zespołami, zarządzaniu zmianą i tworzeniu strategii komunikacji, który swoje doświadczenie w tym temacie zdobywał pracując na różnych szczeblach zarządczych organizacji liczącej ponad 10 tys. pracowników, który w trakcie prowadzonych zmian w organizacji budował zintegrowane zespoły i z powodzeniem wdrażał zmiany.
Program
- Poznajemy siebie
- Style zachowań
- Style komunikacji
- Model funkcjonowania każdego z nas
- Dobór osób do zespołu i role na przykładzie archetypów
- Współpraca i zaufanie
- Akceptacja odmienności
- Model góry lodowej
- Struktura zespołu
- Fazy rozwoju zespołu
- Płaszczyzna porozumienia
- Współtworzenie relacji
- Jestem liderem
- Rola i wizerunek managera
- Funkcje zarządzania
- Koncentracja na zasobach zespołu – zarządzanie potencjałem
- Transformacja problemu na cel
- Odpowiedzialność za rezultat
- Cel – efekt – plan
Współpraca i komunikacja
Cele
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu zasad skutecznej komunikacji oraz nabycia przez nich umiejętności wykorzystania narzędzi komunikacyjnych jako elementów niezbędnych do budowania współpracy zespołowej. Podczas dwóch dni szkoleniowych uczestnicy będą mieli możliwość poznania i sprawdzenia jak podstawowe zasady komunikacji wpływają na zrozumienie, zaangażowanie, odpowiedzialność i realizację celów stawianych pracownikom. Ponadto nabędą umiejętność wykorzystania różnych form komunikacji w sytuacjach trudnych oraz konfliktowych.
Dla kogo
Szkolenie kierujemy do zespołów, a także indywidualnych osób, które chcą zwiększyć swoją skuteczność komunikacyjną oraz zdobyć praktyczne umiejętności w temacie współpracy w zespole.
Korzyści z udziału
Uczestnik po szkoleniu:
- będzie posiadał niezbędną wiedzę w zakresie współpracy i komunikacji,
- rozwinie umiejętności komunikacyjne niezbędne do prawidłowej współpracy zespołowej,
- będzie posiadał wiedzę w jaki sposób zapobiegać konfliktom i sytuacjom trudnym poprzez skuteczną komunikację,
- będzie posiadał informację na temat czynników, które powodują bariery w komunikacji międzyludzkiej.
Co nas wyróżnia:
- szkolenie dostosowane jest do indywidualnych potrzeb Klienta, skrojone na miarę oczekiwań
i realizujące wcześniej zdiagnozowane i określone założenia, - program szkolenia przygotowany jest w formie planu, a rzeczywisty jego przebieg jest na bieżąco modyfikowany i dostosowywany do potrzeb i konkretnych oczekiwań i możliwości uczestników w danej chwili,
- szkolenie odbywa się głównie w formie ćwiczeń praktycznych, trener jest jedynie moderatorem, a uczestnicy sami podsumowują, wyciągają wnioski i komentują zaistniałe sytuacje co sprawia, że wypracowane rozwiązania są dziełem zespołu, a nie opierają się na tym co trener zaproponował czy pokazał w teorii,
- praca odbywa się na rzeczywistych przypadkach co pozwala wypracować indywidualne, konkretne i gotowe do wdrożenia rozwiązania,
- warsztaty prowadzone przez trenera, który posiada doświadczenie praktyczne w zarządzaniu zespołami, zarządzaniu zmianą i tworzeniu strategii komunikacji, który swoje doświadczenie w tym temacie zdobywał pracując na różnych szczeblach zarządczych organizacji liczącej ponad 10 tys. pracowników, który w trakcie prowadzonych zmian w organizacji budował zintegrowane zespoły bazując na sprawnej komunikacji oraz współpracy i współdziałaniu poszczególnych pracowników,
Program
- Komunikacja
- Style zachowań
- Style komunikacji
- Model funkcjonowania każdego z nas
- Dobór osób do zespołu i role na przykładzie archetypów
- Współpraca i zaufanie
- Co to jest konflikt?
- Źródła konfliktów
- Rozwiązujemy konflikty
- Praca z oporem
- Wartości w zespole
- Tworzenie relacji i wspólnych wartości
- Wpływ wartości na siłę zespołu
- Wpływ wartości na realizację celów zespołu